Obchodné podmienky pre nákup vstupeniek

I. Úvodné ustanovenia
Tieto obchodné podmienky a reklamačný poriadok (ďalej len „Obchodné podmienky pre nákup vstupeniek“) upravujú práva a povinnosti spoločnosti Eventlook s.r.o., IČO: 19156481, so sídlom Belgická 280/1, Vinohrady (Praha 2), 120 00 Praha, Praha 2 zapísané v obchodnom registri vedenom Mestským súdom v Prahe, oddiel C, vložka 212454 (ďalej len „Eventlook“) a tretích osôb pri predaji vstupeniek na akékoľvek kultúrne, športové a/alebo iné akcie organizované Organizátorom (ďalej len „Akcia“), avšak v maximálnej predajnej dĺžke 120 dní pred , prostredníctvom Eventlook. Organizátor Akcie je fyzická alebo právnická osoba odlišná od Eventlook, ktorá zabezpečuje a organizuje konanie Akcie a ktorá je predávajúcim vstupeniek na Akcie (ďalej len „Organizátor“). Identifikácia Organizátora a jeho kontaktné údaje sú uvedené vždy pri konkrétnej Akcii. Tieto Obchodné podmienky pre nákup vstupeniek tvoria neoddeliteľnú súčasť zmluvy uzavretej medzi Organizátorom ako predávajúcim a kupujúcim vstupeniek na Akciu prostredníctvom Eventlook a kupujúci nákupom vstupeniek zároveň potvrdzuje, že sa s týmito Obchodnými podmienkami pre nákup vstupeniek oboznámil. Eventlook predáva vstupenky prostredníctvom internetových stránok www.eventlook.cz, resp. internetových stránok, ktoré na www.eventlook.cz presmerujú, a ďalej prostredníctvom svojich predajných miest, prípadne predajných miest zmluvných partnerov Eventlook, a to vrátane kamenných predajní, internetových stránok a/alebo iných aplikácií Organizátorov či iných zmluvných partnerov Eventlook (ďalej len „Predajná sieť“). Za nákup vstupeniek prostredníctvom Predajnej siete sa považuje aj nákup v rámci hromadných objednávok priamo u Eventlook, prostredníctvom jeho obchodného či iného oddelenia. Kontaktovať Eventlook znamená kontaktovať oprávnenú osobu na jej konkrétne telefónne číslo či e-mail, ak je známe, alebo na všeobecný telefón či e-mail, uvedený v sekcii Kontakty.
II. Predmet zmluvy
Predmetom zmluvy je záväzok Eventlook dodať v mene a na účet Organizátora kupujúcemu vstupenky na ním zvolenú Akciu, a to v množstve požadovanom kupujúcim obmedzenom dostupnosťou vstupeniek odovzdaných na predaj Eventlook Organizátorom a záväzok kupujúceho uhradiť vstupné za vstupenky. Zmluva je uzavretá zaplatením vstupného zo strany kupujúceho. Eventlook sa zaväzuje dodať kupujúcemu vstupenky bez zbytočného odkladu po zaplatení vstupného, s tým, že v prípade nákupu vstupeniek cez internet budú dodané v elektronickej podobe na e-mail zadaný kupujúcim a v prípade nákupu vstupeniek iným spôsobom v Predajnej sieti (na pokladni u Eventlook alebo u obchodného partnera Eventlook) budú kupujúcemu vstupenky dodané bezprostredne po zaplatení vstupného príslušným pracovníkom, u ktorého kupujúci vstupenky zakúpi. Kupujúci nemá nárok na dodanie vstupeniek skôr, ako bude uhradené vstupné za vstupenky v plnej výške. Doručením vstupeniek kupujúcemu zo strany Eventlook sú všetky záväzky Eventlook vyplývajúce zo zmluvy splnené.
III. Práva a povinnosti zmluvných strán vo vzťahu k akcii, na ktorú sú vstupenky zakúpené
Kupujúci berie na vedomie, že Eventlook nie je Organizátorom jednotlivých Akcií, na ktoré sú vstupenky predávané. Eventlook zabezpečuje výrobu, predaj a distribúciu vstupeniek kupujúcim na jednotlivé Akcie vždy v mene a na účet ich Organizátora, a to na základe zmluvného vzťahu medzi Eventlook a Organizátorom Akcie. Nákupom vstupenky na Akciu vzniká právny vzťah medzi kupujúcim a Organizátorom tejto Akcie. Eventlook preto nenesie žiadnu zodpovednosť za plnenie povinností Organizátora Akcie, ktoré vyplývajú zo zmluvného vzťahu medzi kupujúcim a Organizátorom Akcie. Eventlook nijakým spôsobom nezodpovedá za konanie akejkoľvek Akcie alebo za to, že sa konať nebude, nezodpovedá ani za akúkoľvek zmenu Akcií alebo ich termínov či miesta konania, ďalej nezodpovedá za ich priebeh, za akékoľvek udalosti, ktoré by na Akciách nastali, či za akékoľvek skutočnosti, ktoré by mali pôvod v konaní alebo nekonaní Akcie. Eventlook nezodpovedá za žiadne záväzky Organizátora Akcie. Ďalej Eventlook nezodpovedá za žiadnu majetkovú ani nemajetkovú ujmu spôsobenú kupujúcemu alebo inej osobe Organizátorom Akcie, alebo ktorá by vznikla kupujúcemu alebo akejkoľvek tretej osobe v súvislosti s Akciou. Všetky nároky kupujúceho alebo tretích osôb je potrebné vždy uplatniť u Organizátora Akcie. Kupujúci sa nákupom vstupenky zaväzuje dodržiavať pravidlá stanovené Organizátorom Akcie. Ďalej sa kupujúci nákupom vstupenky zaväzuje podriadiť sa prevádzkovému a návštevnému poriadku miesta konania Akcie. Organizátorovi každej Akcie je vyhradené právo na zmenu jej programu, termínu a miesta konania. Nákupom vstupenky berie zákazník toto právo Organizátora na vedomie. Za platnosť a pravosť vstupeniek zakúpených mimo Predajnej siete Eventlook nezodpovedá.
IV. Postup pri nákupe vstupeniek a platobné podmienky
Cena za každú vstupenku je uvedená pri každej Akcii jednotlivo. Pri každej Akcii sú uvedené tiež prípadné vedľajšie poplatky či náklady spojené s nákupom vstupenky. Eventlook je oprávnený pripočítať zákazníkovi k cene vstupenky servisný poplatok za spracovanie predaja vstupeniek prostredníctvom Predajnej siete. Servisný poplatok náleží Eventlook ako náhrada nákladov spojená so spracovaním objednávky, vystavením vstupenky a jej doručením zákazníkovi a hradí ho zákazník. V prípade, že zákazníkovi vznikne nárok na vrátenie vstupného, vráti Eventlook zákazníkovi tiež uhradený servisný poplatok. Tým nie je dotknutý čl. III. odst, 1 týchto Obchodných podmienok pre nákup. V prípade nákupu vstupenky prostredníctvom internetových stránok www.eventlook.cz je platba za vstupenku možná len platobnou kartou, bankovým prevodom, na faktúru, platbou „Twisto“ alebo prostredníctvom programov zamestnaneckých benefitov, ak to zamestnávateľ zákazníka umožňuje. Platba „Twisto“ je poskytovaná spoločnosťou Twisto payments a.s., IČO: 01615165, zapísanou v obchodnom registri vedenom Mestským súdom v Prahe, oddiel B, vložka 19085, so sídlom na adrese Újezd 450/40, Malá Strana, 118 00 Praha 1 na základe „Twisto“ faktúry postúpením pohľadávky na úhradu platby s predĺženou splatnosťou spoločnosti Twisto payments a.s., a to za podmienok uvedených vo „Všeobecných obchodných podmienkach Twisto payments a.s.“­. V prípade, že kupujúci využije službu „Twisto“ sprostredkovanú Eventlook a poskytovanú zo strany Twisto payments a.s., je kupujúci povinný uhradiť platbu (tj. celkovú cenu a prípadne náklady na dopravu) do 14 dní odo dňa doručenia vstupenky. K uzavretiu kúpnej zmluvy dôjde vyplnením objednávky zo strany kupujúceho, akceptáciou objednávky zo strany Eventlook (písomným potvrdením elektronickou poštou) a úhradou objednaného tovaru kupujúcim alebo využitím služby „Twisto“. Kupujúci súhlasí s tým, že vybratím služby „Twisto“ v nákupnom košíku Eventlook a po následnom schválení platby „Twistem“, akceptuje „Všeobecné obchodné podmienky Twisto payments a.s.“­. Eventlook nenesie zodpovednosť za prípadné náklady kupujúceho spojené s nákupom vstupenky vyplývajúce zo zmluvného vzťahu kupujúceho a banky, ktorá kupujúcemu vydala platobnú kartu, prípadne ktorá vedie pre kupujúceho bankový účet, alebo zo zmluvného vzťahu so spoločnosťou Twisto payments a.s., ich prostredníctvom kupujúci uhradil vstupné. Kupujúci súhlasí s tým, že zakúpením vstupeniek prostredníctvom benefitných služieb nasledujúcich spoločností Sodexo, eBenefity, Edenred­, Benefity a Benefit Plus­ akceptuje obchodné podmienky týchto spoločností. Vstupenky nie sú zasielané poštou, a to ani na dobierku. V. Odstúpenie od zmluvy V súlade s ustanovením § 1837 písm. j) zákona č. 89/2012 Zb., občiansky zákonník, v znení neskorších predpisov nemá kupujúci právo od zmluvy uzavretej medzi kupujúcim a Organizátorom prostredníctvom Eventlook odstúpiť podľa ustanovenia § 1829 občianskeho zákonníka (odstúpenie od zmluvy do 14 dní bez udania dôvodu), a to vzhľadom na to, že sa jedná o zmluvu o využití voľného času a plnenie je podnikateľom, teda v tomto prípade Organizátorom Akcie, poskytované v určenom termíne.
VI. Reklamačný poriadok
Všetky reklamácie vstupeniek zakúpených u Eventlook prostredníctvom Predajnej siete sa riadia týmito Obchodnými podmienkami pre nákup vstupeniek a reklamačným poriadkom uvedeným v tomto čl. VI. Kupujúci má nárok na vrátenie vstupného za vstupenku iba v nižšie uvedených prípadoch a za nižšie uvedených podmienok. Kupujúci nemá nárok na výmenu vstupenky, ak nie je v týchto Obchodných podmienkach stanovené inak. V prípade poškodenia, zničenia, straty, odcudzenia či iného znehodnotenia vstupenky nebude vstupenka nahradená novou a kupujúcemu nebude poskytnutá náhrada ani mu nebude vrátená uhradená cena za vstupenku. Eventlook nenesie žiadnu zodpovednosť za to, že nebude kupujúcemu doručená vstupenka z dôvodov spočívajúcich na strane kupujúceho, najmä z dôvodov, že nebude možné vstupenku kupujúcemu doručiť na kupujúcim zadaný e-mail (napr. preplnená schránka, spam filter, atď.). V prípade, že kupujúci neobdržal vstupenku najneskôr do 1 hodiny po zaplatení vstupného, je povinný bezodkladne, najneskôr však do 24 hodín odo dňa uplynutia vyššie uvedenej lehoty na doručenie vstupenky, kontaktovať Eventlook a oznámiť, že neobdržal uhradenú vstupenku. Na tieto účely je kupujúci povinný uviesť Eventlook meno, priezvisko a e-mail, ktoré uviedol ako kontaktné, resp. identifikačné údaje pri nákupe vstupenky. V prípade, že Eventlook zistí, že vstupenka skutočne nebola kupujúcemu doručená, a nepôjde o prípad uvedený v predchádzajúcom odst. 4 tohto reklamačného poriadku a zároveň kupujúci oznámil Eventlook, že mu vstupenka nebola doručená, v uvedenej lehote a uvedeným spôsobom, bude ďalej postupované nasledovne: Eventlook sa zaväzuje najneskôr do 24 hodín, najdlhšie však 1 hodinu pred konaním Akcie, zaslať kupujúcemu znovu vstupenku na kupujúcim zadaný e-mail, v prípade, že už došlo ku konaniu Akcie, sa Eventlook zaväzuje vrátiť kupujúcemu uhradené vstupné, a to najneskôr do 30 dní odo dňa uplatnenia reklamácie kupujúcim. V prípade, že zo strany Organizátora dôjde k zmene miesta konania alebo termínu Akcie alebo k úplnému zrušeniu Akcie, bude kupujúci, ktorý Eventlook poskytol svoj e-mail o tejto skutočnosti vyrozumený. Eventlook nezodpovedá kupujúcemu za to, že ho nebude možné prostredníctvom tohto kontaktu včas zastihnúť, ani za to, že kupujúci obdrží včas odoslané vyrozumenie so oneskorením. Ak dôjde zo strany Organizátora k zmene termínu Akcie, má kupujúci právo na vrátenie vstupného alebo výmenu vstupenky za poukaz na ďalší nákup. Toto právo môže kupujúci uplatniť najneskôr 5. (piaty) pracovný deň nasledujúci po pôvodnom termíne Akcie a iba v prípade, že vstupenka ešte nebola využitá. Ak kupujúci neuplatní svoje právo v uvedenej lehote, má sa za to, že má záujem zúčastniť sa Akcie v zmenenom termíne. V prípade, že dôjde k zmene termínu Akcie z dôvodu nezávislého od vôle Organizátora v dôsledku vyššej moci (napr. prírodné katastrofy, epidémie, rozhodnutia orgánu verejnej moci), zostáva vstupenka v platnosti na tento zmenený termín a kupujúci nemá právo na vrátenie vstupného alebo výmenu vstupenky. Ak dôjde zo strany Organizátora k úplnému zrušeniu Akcie, má kupujúci právo na vrátenie vstupného alebo na poukaz na ďalší nákup. Právo na vrátenie vstupného alebo poukaz na ďalší nákup môže kupujúci uplatniť najneskôr 5. (piaty) pracovný deň nasledujúci po termíne Akcie. Ak kupujúci neuplatní svoje právo v uvedenej lehote, má kupujúci právo iba na výmenu vstupenky za poukaz na ďalší nákup. V prípade, že dôjde k úplnému zrušeniu Akcie z dôvodu nezávislého od vôle Organizátora v dôsledku vyššej moci (napr. prírodné katastrofy, epidémie, rozhodnutia orgánu verejnej moci), má kupujúci právo iba na výmenu vstupenky za poukaz na ďalší nákup. Eventlook bude vstupné vracať nižšie opísaným spôsobom a to iba do výšky finančných prostriedkov, ktoré Eventlook Organizátor poskytne. Týmito finančnými prostriedkami sa rozumejú najmä finančné prostriedky, ktoré Eventlook obdržal od kupujúcich za predaj vstupeniek a ktoré doposiaľ neboli prevedené Organizátorovi Akcie. V časti, v ktorej nebudú nároky kupujúceho uspokojené, zodpovedá kupujúcemu výhradne Organizátor zrušenej Akcie a nie Eventlook. V prípade, že budú splnené podmienky na vrátenie vstupného podľa odst. 7 až odst. 9 tohto reklamačného poriadku, bude vstupné kupujúcemu vrátené nasledujúcim spôsobom: v prípade elektronického nákupu vstupenky prostredníctvom internetových stránok www.eventlook.cz bude vstupné vrátené prostredníctvom platobnej karty, ktorou bola vykonaná úhrada vstupného, a v prípade platby bankovým prevodom na bankový účet, z ktorého bolo vstupné zaslané, v prípade nákupu vstupenky v predajnom mieste Eventlook alebo predajnom mieste zmluvného partnera Eventlook bude vstupné vrátené spôsobom, ktorý si zvolí kupujúci (v hotovosti, bezhotovostne, poukazom) s tým, že podmienkou vrátenia vstupného je, že sa kupujúci bez zbytočného odkladu (najneskôr do 5 pracovných dní odo dňa pôvodného dátumu konania zrušenej Akcie) dostaví do predajného miesta, v ktorom vstupenku na Akciu zakúpil a vráti zakúpené a nevyužité vstupenky, v prípade nákupu vstupenky prostredníctvom „Twisto“ platby podľa čl. IV. odst. 3 informuje Eventlook Twisto payments a.s. o storne platby. Vstupné následne vracia kupujúcemu Twisto payments a.s. podľa „Všeobecných obchodných podmienok Twisto payments a.s.“­. v prípade vrátenia vstupného prostredníctvom poukazu na ďalší nákup, zašle Eventlook poukaz na kontaktný e-mail zadaný kupujúcim pri nákupe vstupenky. V ostatnom sa použitie poukazov riadi Obchodnými podmienkami pre nákup poukazov. ak budú vstupenky zaplatené prostredníctvom benefitných služieb (Sodexo, eBenefity, Edenred, Benefity a Benefit Plus) alebo hotovosťou cez terminál Sazky, zákazník obdrží v prípade zrušenia akcie poukaz na ďalší nákup v hodnote zakúpených vstupeniek. Poukaz bude možné uplatniť pri nákupe akýchkoľvek vstupeniek na internetových stránkach Eventlook. Poukaz má neobmedzenú platnosť. Akékoľvek iné reklamácie, ako vyššie uvedené, bude Eventlook postupovať k vyjadreniu alebo priamemu vybaveniu Organizátorom. Na žiadosť zákazníka bude zákazníkovi poskytnutý priamy kontakt na Organizátora. U Eventlook nemožno nijakým spôsobom reklamovať vstupenku na akúkoľvek Akciu, ktorú zákazník nezakúpil v Predajnej sieti.
VII. Mimosúdne riešenie sporov
V prípade, že dôjde medzi Organizátorom Akcie a zákazníkom, ktorý je spotrebiteľom, k vzniku spotrebiteľského sporu v súvislosti s nákupom vstupenky na Akciu organizovanú Organizátorom alebo v súvislosti s konaním alebo priebehom organizovanej Akcie, ktorý sa nepodarí vyriešiť vzájomnou dohodou medzi týmto zákazníkom a organizátorom, môže zákazník podať návrh na mimosúdne riešenie takého sporu určenému subjektu mimosúdneho riešenia spotrebiteľských sporov, ktorým je Slovenská obchodná inšpekcia, Ústredný inšpektorát – oddelenie ADR, Štěpánská 15, 120 00 Bratislava, e-mail: [email protected], web: http://adr.soi.sk. Zákazník môže tiež využiť platformu na riešenie sporov online, ktorá je zriadená Európskou komisiou na internetovej stránke http://ec.europa.eu/consumers/odr/.
VIII. Ochrana osobných údajov pri nákupe
Eventlook počas predaja vstupeniek spracúva osobné údaje, ktoré mu pri nákupe vstupenky poskytne kupujúci, a to v súlade so Zásadami ochrany osobných údajov. V prípade chybne zadaných údajov (napr. preklep v mene alebo telefónnom čísle) je kupujúci povinný kontaktovať Eventlook. IX. Záverečné ustanovenia Ak by sa ukázalo niektoré z ustanovení týchto Obchodných podmienok pre nákup vstupeniek neplatné či neúčinné, nie je tým dotknutá platnosť a účinnosť ďalších ustanovení týchto Obchodných podmienok pre nákup, ktoré sú oddeliteľné od neplatného či neúčinného ustanovenia. Eventlook je oprávnená kedykoľvek zmeniť tieto Obchodné podmienky pre nákup vstupeniek. Všetky ustanovenia týchto Obchodných podmienok pre nákup vstupeniek a zmluvný vzťah medzi Organizátorom, kupujúcim a Eventlook sa riadia slovenským právnym poriadkom. Všetky spory vzniknuté pri nákupe vstupeniek prostredníctvom Eventlook budú riešené u všeobecných súdov Slovenskej republiky, ak nebudú vyriešené mimosúdne.
V Bratislave dňa 28. 04. 2023, Eventlook, s.r.o.